Help get this topic noticed by sharing it on Twitter, Facebook, or email.

Spørsmål: Kameraupload iPhone 5S

Spørsmål vedr synkronisering. Hvis jeg har på kameraupload, og venter til alt er lastet opp, og så sletter lokale bilder og videoer på iPhonen -blir de opplastede filene også slettet? Med andre ord; arkiveres bilder og video? Eller bare synkroniseres de?
Reply
  • Regner med at det blir som med andre filer som blir slettet fra PC eller telefon; de blir vel liggende på Jotta i en måneds tid før dr blir slettet hvis du ikke arkiverer de. Men dette er bare noe jeg tror og er ikke helt sikker når det gjelder tlf.

Kjell
  • (some HTML allowed)
    How does this make you feel?
    Add Image
    I'm

e.g. sad, anxious, confused, frustrated indifferent, undecided, unconcerned kidding, amused, unsure, silly happy, confident, thankful, excited

• Takk for svar Kjell. Hadde håpet kamerauploads ble automatisk arkivert. Da hadde jeg sluppet å tenke noe mer over det (kontra manuel arkivering minst en gang i mnd). Hadde vært kjekt med enkel kontroll over om innholdet automatisk skal arkiveres eller hvilke enheter som eventuelt synkroniseres med den enkelte telefonen.

Fks er jeg lite interessert i at Macbooken med Kun SSD skal fylles med bilder og film, mens NAS-en derimot gjerne kunne blitt synkronisert mot kameraupload hver gang jeg var koblet til den med Macbooken.

Uansett ser jeg ikke helt poenget med automatisk opplasting av dyrebare familiebilder og videoer dersom jeg i tillegg aktivt må arkivere dette i etterkant for at det ikke skal slettes.
    Eneste området jeg ser nytten av at eldrende filer/kopier slettes er ved backup av systemdisken. Alt annet (bilder, filmer, musikk, dokumenter av alle typer) bør arkiveres automatisk, etter min mening.

(Beklager eventuelle autokorreksjonsfeil)

Kristoffer
  • (some HTML allowed)
    Add Image
    I'm

e.g. sad, anxious, confused, frustrated indifferent, undecided, unconcerned kidding, amused, unsure, silly happy, confident, thankful, excited

• Jeg hadde håpet 'upload' betydde nettopp dette, altså automatisk arkivering (til forskjell fra sync eller backup som speiler innholdet på enheten). Iphonen min begynner å bli full, så hadde vært befriende å begynne å slette bilder ogvideoer på enheten med viten om at det var trygt lagret hos jotta.
  • (some HTML allowed)
    Add Image
    I'm

• Kunne vi fått en offisiell kommentar på dette fra Jottacloud?
  • (some HTML allowed)
    Add Image
    I'm

• Hei

iOS appen har kun en automatisk opplasting funksjon, dvs. at alle bilder/videor blir lastet opp én gang. Det er ikke fullverdig synk her, så om du sletter bilder lokalt så påvirker det ikke det man har lastet opp fra sin iOS enhet.

For alle andre apper/klienter er det fullverdig synk så da stemmer det Kjell skriver over: "...det blir som med andre filer som blir slettet fra PC eller telefon; de blir vel liggende på Jotta i en måneds tid før dr blir slettet hvis du ikke arkiverer de."
  • (some HTML allowed)
    Add Image
    I'm